Florida Department of Transportation (FDOT) vertrouwt op PTV-technologie voor een robuust en geavanceerd verkeerssysteem

Washington DC, 06 april 2021. PTV Group zal de nieuwe primaire software voor het modelleren van de vraag naar vervoer leveren aan de Amerikaanse staat Florida. Het Florida Department of Transportation (FDOT) heeft gekozen voor 's werelds toonaangevende oplossing voor verkeersplanning, PTV Visum, als standaard tool voor het versterken en verder ontwikkelen van zijn verkeerssysteem op staats- en districtsniveau.

De Amerikaanse staat kiest voor PTV Visum (Foto: Hector Falcon, Unsplash)

Florida is de op twee na grootste staat in de VS met een bevolking van 21,4 miljoen. Dagelijks worden 343,6 miljoen voertuigkilometers afgelegd op de snelwegen van de Sunshine State. Jaarlijks wordt 682 miljoen ton aan goederen per vrachtwagen vervoerd. Het openbaar vervoer is goed voor ongeveer 218 miljoen passagiers trips per jaar. Om een veilig en toekomstgericht mobiliteits- en verkeerssysteem te verzekeren, stroomlijnt FDOT zijn aanpak met een volledig geïntegreerde multi-resolutie modelleringsoplossing gebaseerd op PTV-technologie.

Het nieuwe modelleringsinstrument voor de vraag naar vervoer, dat tegen 2023 zal worden ingevoerd, biedt een diepgaande besluitvormingsbasis voor de ontwikkeling van geavanceerde en toekomstgerichte vervoersstrategieën voor de hele staat en over meerdere vervoerswijzen. Op die manier wordt een waardevol instrument aangereikt dat verkeersplanners uit de publieke sector op alle niveaus, alsook consultants en academische instellingen, ondersteunt bij het analyseren van de status quo van de verkeerssituatie en bij het voorspellen en meten van de effecten van ontwikkelingsplanning. Dit stelt hen in staat om verschillende strategieën en meerdere "what-if" scenario's te beoordelen voor verschillende vormen van vervoer, zoals particulier, openbaar, gedeeld en zelfs autonoom.

Volgens Christian U. Haas, CEO van PTV Group: "FDOT heeft haar commitment uitgesproken om een vervoerssysteem te bouwen dat niet alleen aansluit bij de behoeften van de inwoners en bezoekers van Florida en de mobiliteit in de hele staat verbetert, maar ook de kwaliteit van het leven en milieu behoudt. Bij PTV kijken we ernaar uit om de missie van FDOT te ondersteunen en hen op het volgende niveau van verkeersplanning te brengen."

Pers contact

Telefoon: +31 (0) 346 581 606

Over PTV Group

PTV. Verbeteren van transport & mobiliteit.

PTV Group hanteert een holistische benadering die alle aspecten van verkeer, vervoer en logistiek integreert om duurzame mobiliteit te creëren en te bevorderen. De PTV Group biedt software-oplossingen en consultancy om transport & mobiliteit te versterken voor een schonere en slimmere toekomst. De ‘best-in-class’ software voor intelligente verkeersmanagement en transportoptimalisatie maakt het besluitvormers in de politiek, steden, industrie en handel mogelijk om tijd en geld te besparen, de wegen veiliger te maken en het milieu te beschermen. De software van PTV simuleert en visualiseert vandaag hoe de mobiliteit van morgen met al zijn ecosystemen en dimensies kan worden gerealiseerd - van strategische verkeersplanning tot micromobiliteit voor de first- en last-mile.

Het bedrijf werd in 1979 opgericht. Vandaag de dag werken ongeveer 900 medewerkers wereldwijd aan toekomstgerichte oplossingen om intelligente en milieuvriendelijke transport & mobiliteit voor iedereen te creëren.

Deel

Miami, Florida