Daily Fresh Food ontvangt 1ste Lean & Green Star mede dankzij ritplanningssoftware

Met behulp van onder andere PTV Route Optimiser ST - het slimme ritplanningssysteem van PTV Group, heeft Daily Fresh Food een mooie stap vooruit gezet: het behalen van de 1ste Star. “Op naar de 2de Star”, - klinkt het bij Daily Fresh Food.

Bron foto: Lean & Green

Waarom deelnemen aan Lean & Green?
Meedoen met het programma is een goede manier om te blijven ontwikkelen en een stok achter de deur om dit ook consequent te doen. Emma Kallen, duurzaamheidsadviseur bij Daily Fresh Food, is dan ook te spreken over de goede begeleiding die het programma biedt: “Heel fijn om te ervaren hoe Dirk zijn rol heeft gepakt als adviseur.” Ieder bedrijf is immers uniek, en de ene duurzame oplossing past niet bij de ander. Daarom is begeleiding soms geen overbodige luxe. “We hebben nog geen optimale oplossing, maar dat is dan ook het voordeel van Lean & Green.” - geeft Emma aan. Meedenken in wat wel al mogelijk is, is een must. En vanuit Lean & Green geloven wij zeker dat iedere organisatie op een dergelijk niveau kan besparen.

Slim plannen met PTV Route Optimiser ST
Ook op het gebied van samenwerking met de klant zijn er stappen genomen. Hierin is Daily Fresh Food open en eerlijk het gesprek aangegaan. “Je kan niet meer met een kratje of 5 gaan rijden.” - vertelt Emma. Daar hadden klanten dan ook begrip voor. Hierdoor bood het veel kansen in de transportplanning. Zo zijn er minder vrachtwagens nodig door efficiënter te werken en zijn er stappen gezet in het automatiseren van de routeplanning.

Idealiter worden alle routes geautomatiseerd met PTV Route Optimiser ST, er wordt dan ook verwacht hier veel mee te kunnen besparen. Emma is er positief over gestemd: “Er is een besparing, die zien we hoe dan ook wel. Dus de eerste bevindingen zijn positief.”

Bijdragen aan duurzaamheid
De komende tijd gaat Daily Fresh Food meer communiceren met de klant over de gezamenlijke uitdagingen die er zijn. Wanneer alle klanten bijvoorbeeld kiezen voor levering in de ochtend, rijden er op hetzelfde moment een groot aantal vrachtwagens in de binnensteden. Zijn al die wagens nodig, valt er te combineren of kan dit op een duurzamere manier ingericht worden? Door samen te kijken naar de mogelijkheden qua tijdsplanning verwachten ze nog meer te kunnen besparen. Volle(re) routes dragen immers bij aan duurzaamheid.

Over Daily Fresh Food
Daily Fresh Food is producent van lekkere en gezonde maaltijden. Ze leveren maatwerk voor hun klanten; van eetcafé tot sterrenzaak en van academisch ziekenhuis tot zorginstelling. Ze zijn ervan overtuigd dat lekker en gezond eten een bijdrage levert aan de vitaliteit van iedereen. Een aantal jaren na hun positionering zag Daily Fresh Food de duurzame wens bij hun klanten en in de maatschappij groeien. Dus hebben ze er structuur aan gegeven en een MVO-beleid opgesteld.

www.dailyfreshfood.nl/nl/

Lees hier het volledige artikel op de Lean & Green website.