Beter Bed scoort punten met PTV Route Optimiser ST

De drie distributiecentrum hebben elk hun eigen planners, die samen circa 80 voertuigen en 1000 leveringen per dag inplannen

Beter Bed is Nederlands grootste beddenretailer met 150 winkels in Nederland en een snel groeiend online kanaal. Voor de last mile distributie beschikt het bedrijf over 80 voertuigen  waarvan er 17 vertrekken vanaf het distributiecentrum in Hoogeveen. Voor de planning daarvan maakt Beter Bed gebruik van PTV Route Optimiser ST. Belangrijkste restrictie: het aantal montageminuten per artikel.

Elke ochtend vertrekken zeventien voertuigen vanaf het distributiecentrum van Beter Bed in Hoogeveen. De vrachtautocombinatie met een maximaal gewicht van 12,5 ton gaat op weg om de 28 winkels in Noordoost-Nederland te bevoorraden. De rest van de vloot bestaat voor het merendeel uit 7,5 ton zware distributieauto’s en enkele 3,5 ton zware bestelauto’s voor leveringen aan huis. “Klanten kunnen hun nieuwe bed zelf ophalen in de winkel, maar ook door ons laten bezorgen en monteren. Bij de bedden uit het luxere segment zit dat bij de prijs inbegrepen”, verklaart coördinator transport Aart Vos van Beter Bed.

Lees het hele verhaal

Pers contact

Telefoon: +31 (0) 346 581 606

Over PTV Group

PTV. Verbeteren van transport & mobiliteit.

PTV Group hanteert een holistische benadering die alle aspecten van verkeer, vervoer en logistiek integreert om duurzame mobiliteit te creëren en te bevorderen. De PTV Group biedt software-oplossingen en consultancy om transport & mobiliteit te versterken voor een schonere en slimmere toekomst. De ‘best-in-class’ software voor intelligente verkeersmanagement en transportoptimalisatie maakt het besluitvormers in de politiek, steden, industrie en handel mogelijk om tijd en geld te besparen, de wegen veiliger te maken en het milieu te beschermen. De software van PTV simuleert en visualiseert vandaag hoe de mobiliteit van morgen met al zijn ecosystemen en dimensies kan worden gerealiseerd - van strategische verkeersplanning tot micromobiliteit voor de first- en last-mile.

Het bedrijf werd in 1979 opgericht. Vandaag de dag werken ongeveer 900 medewerkers wereldwijd aan toekomstgerichte oplossingen om intelligente en milieuvriendelijke transport & mobiliteit voor iedereen te creëren.

Deel

Aart Vos - Coördinator Transport Beter Bed