PTV Redactie

Hier vindt u alle nieuwsupdates, de laatste top verhalen, persberichten en onze mediagalerij.

AUTONOMY Paris 2022: PTV Group to present ground-breaking solutions for urban logistics

• Leading trade show takes place 16-17 March
  • At a roundtable event, PTV Group to present the project E.VO.L.U.E (Voluntary engagement for efficient urban logistics)
  • Company’s experts available for meetings at stand F26, pavilion 6

PTV Group will be present at AUTONOMY Paris from 16-17 March

Karlsruhe/ Paris, 2 March 2022. PTV Group, the world market leader for mobility and transport software will be present at AUTONOMY Paris, which takes place at Paris Expo Porte de Versailles between March 16-17, 2022. The trade show brings together corporates, startups, cities, and NGOs to connect and collaborate on the future of urban mobility. PTV Group will be presenting its world-leading solutions to optimize urban logistics processes.

Cities around the world struggle with growing delivery traffic and its effects, such as increasing congestion and emissions. PTV Group, with its unique expertise in both intelligent traffic management and logistics optimization, helps cities and logistics providers to tackle these challenges. At stand F26 (pavilion 6), PTV experts will present how smart use of data and software enables more efficient urban logistics processes and helps to save kilometers, and thus emissions.

One recent example is the French public-private project E.VO.L.U.E (Voluntary engagement for efficient urban logistics). PTV Group is the main technical partner in terms of data and optimization with the aim to create a tool for modeling the flow of goods to organize urban logistics efficiently. The project is financed by Region Ile-de-France, and led by France Supply Chain, Le Club Demeter and the French Commerce Institute.

Roundtable “Urban Logistics”

Project E.VO.L.U.E will be presented at AUTONOMY Paris, during a roundtable discussion on 17 March, at 11:10 a.m. in Berlin stage space. Didier Scellier, General Director of PTV France will discuss how urban logistics processes can be better understood, managed, and optimized with the help of data. The roundtable will be held in French: « La logistique urbaine : comprendre, optimiser, piloter, innover ; la donnée au cœur des enjeux ». Other speakers will be Nathalie Granes, Head of Service at Regional Council Ile de France, Xavi-er Hua, General Director of the Institute of Commerce and Fabien Esnoult, President and Founder of SprintProject. More Information: https://www.autonomy.paris/programme/.

If you would like to arrange a meeting or interview with one of the PTV experts at AUTONOMY Paris, please contact Marie Gomes (marie.gomes@ptvgroup.com).

Pers contact
Stefanie Schmidt

Telefoon: +49 721-9651-7451
E-Mail: stefanie.schmidt@ptvgroup.com

Over PTV Group

PTV. Verbeteren van transport & mobiliteit.

PTV Group hanteert een holistische benadering die alle aspecten van verkeer, vervoer en logistiek integreert om duurzame mobiliteit te creëren en te bevorderen. De PTV Group biedt software-oplossingen en consultancy om transport & mobiliteit te versterken voor een schonere en slimmere toekomst. De ‘best-in-class’ software voor intelligente verkeersmanagement en transportoptimalisatie maakt het besluitvormers in de politiek, steden, industrie en handel mogelijk om tijd en geld te besparen, de wegen veiliger te maken en het milieu te beschermen. De software van PTV simuleert en visualiseert vandaag hoe de mobiliteit van morgen met al zijn ecosystemen en dimensies kan worden gerealiseerd - van strategische verkeersplanning tot micromobiliteit voor de first- en last-mile.

Het bedrijf werd in 1979 opgericht. Vandaag de dag werken ongeveer 900 medewerkers wereldwijd aan toekomstgerichte oplossingen om intelligente en milieuvriendelijke transport & mobiliteit voor iedereen te creëren.

Deel

AUTONOMY Paris 2022

Voorbeeld

Blijf op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle nieuwsupdates en verhalen omtrent PTV? Meld u aan voor de nieuwbrief.

Abonneer