Transport planning software verkort plantijd van CTG Logistics

Twee jaar geleden besloot CTG Logistics om naast het warehouse ook met transport te starten. Met succes. Inmiddels vertrekken elke dag 30 tot 35 trucks naar bestemmingen in heel Nederland en daarbuiten. Dankzij het ritplanningssysteem PTV Route Optimiser ST heeft CTG die snelle groei kunnen opvangen. Directeur en eigenaar Ben van Oosterhout: “Hoe eerder we met het systeem konden starten, hoe beter.”

Cargo Terminal Gadering ontvangt dagelijks zendingen die in onder meer het Verre Oosten zijn samengevoegd tot volle containers. “Wij lossen die containers in ons warehouse in Vondelingenplaat”, vertelt oprichter en directeur Ben van Oosterhout. “Hier zoeken we de lading uit, waarna de importzendingen worden vervoerd richting eindbestemming. Het omgekeerde doen we ook: exportzendingen groeperen tot volle containers, die de hele wereld over gaan.”

In 2018 heeft Van Oosterhout besloten de zendingen zelf af te leveren en op te halen en daarvoor een nieuw bedrijf op te richten: CTG Logistics. Dee combinatie van laden en lossen met transport blijkt goud waard. De goederen die vandaag worden gelost, worden vanavond nog geladen in opleggers en morgen afgeleverd. Van Oosterhout: “Een andere vervoerder moet die goederen eerst ophalen en naar zijn eigen warehouse brengen. Dat kost één dag extra.”

Bekijk de video & lees het hele verhaal

Tel.: +31 (0) 346 581 606

PTV Group considère le trafic et la logistique comme un tout afin de profiter des synergies susceptibles de rendre la mobilité d’aujourd’hui adaptée aux défis de l'avenir. PTV Group propose des logiciels et des services de conseil pour préparer la mobilité et le transport de demain. Son expertise logicielle de pointe pour la gestion intelligente du trafic et l'optimisation des transports aide les décideurs des milieux politiques, urbains, industriels et commerçants à économiser du temps et de l'argent, tout en rendant les routes plus sûres et en protégeant l'environnement. PTV utilise déjà des simulations pour montrer comment la mobilité de demain peut être réalisée en tenant compte de l’ensemble de son écosystème et de son aspect pluridimensionnel. De la planification stratégique du trafic à la micromobilité sur le dernier kilomètre.

Fondée en 1979, la société compte aujourd'hui, quelque 900 employés dans le monde entier œuvrant pour des solutions d'avenir - afin que la mobilité et le transport soient plus intelligents et plus respectueux de l'environnement.

Ben van Oosterhout directeur CTG Logistics

Preview (72dpi)